Videre til værktøjslinje

Sådan kan din livestream se ud

Hos StreamCloud har vi over årene designet en række grafiske skabeloner, som gør det let at få et professionelt udtryk på en live videoproduktion.

Når vi modtager en opgave som involverer livestreaming, vælger du (som kunde) den videoskabelon, der bedst matcher jeres behov og setup.

Hvad er en videoskabelon?

Det er den grafiske opsætning af signalerne fra et eller flere videokameraer, Powerpoint-præsentationer, logoer, titler, dagsordener osv. som vises på skærmen. Skabelonerne er mulige at tilrette efter behov.

Hvorfor skabeloner ?

Dette er et eksempel på den skabelon, vi ofte bruger til møder med kamera, dagsorden, logoer, tid/sted og lign.

Når vi bruger disse skabeloner, er det for at “oversætte” de forskellige kilder vi står med på vores liveudstyr til hvordan seerne modtager det på deres skærm.

Vi ser det sådan her

Deltagerne ser det sådan

Eventtyper 

Skabelonerne er inddelt i forskellige eventtyper fordi behovene er forskellige. 

  • Er det en konference, vil man typisk have fokus på slides fra en præsentation samt et close-up billede af oplægsholderen med navn og stilling i billedet.
  • Er der tale om et møde, giver det måske rigtig god mening at se punkterne på dagsordenen i siden af skærmen.
  • Er det en fodboldkamp, giver det god mening med ét stort billede med grafisk målscore, spillerpræsentationer osv. samt måske slowmotion / replay.
  • En workshop eller et seminar vil måske have mere brug for at billedet viser både oplægsholder, ordstyrer og publikum i en “splitskærm”, ligesom du kender det fra eksempelvis videokonferencer.
  • Et modeshow kan måske bedre have brug for at der er flere sideløbende vinkler på modellerne samt et billedshow med fotos, der kører sideløbende.

Se eksempler på layout af livestreaming

Prøv at klik videre over til vores arkiv med eksempler på forskellige, grafiske videoskabeloner, du kan vælge mellem til livestreaming af konferencer, møder, sport og mange andre events her.

StreamCloud nyhedsmail

  • Hvis du har lyst til at følge vores blog, så kan du tilmelde dig vores mailservice - så får du en notifikation om nyt indhold inden for dit interesseområde. Normalt sender vi kun én samlet oversigt ud til morgenkaffen fredag morgen.

Artikler om tilsvarende emne

Kommentarer